امروزه هیچ هنری همچون عکاسی با بحران مواجه نیست. این بحران میتواند عکاسی را از معبد هنر اخراج کرده، آن را به چیزی دمدستی و روزمره تبدیل کند. آنچه بهعنوان بحران بازنمایی دانسته میشود، در عکاسی به بحرانی مضاعف بدل خواهد شد. آنچه این بحران را مضاعف خواهد ساخت نه خود امر بازنمایی، بلکه ابزار بازنماییست. گسترش ابزار ثبت عکس دیگر چندان در جهت اعتلای نگاه عکاسانه عمل نمیکند، به عکس به تنزل آن میانجامد. این به آن معنا نیست که دیگر عکس خوب وجود ندارد. وقتی با دوربین دیجیتال میتوانیم پنجاه عکس از یک موضوع بگیریم، بالأخره یکی خوب از آب درمیآید.
برای دسترسی به محتوای کامل روی دکمه زیر کلیک کنید.