ویوین مایر۱ نخست (چنانکه عنوان یکی از فیلم‌های مستندی که درباره‌ی او ساخته‌اند به نام یافتن ویوین مایر۲ نشان می‌دهد) کشف شد، اما اکنون می‌توان گفت که لازم است برای او پس از مرگش نوعی زندگینامه نیز ابداع کرد. چنین زندگینامه‌ای بیش از هر چیز به دلیل مجموعه‌ی عظیم آثار او و ورود این آثار به بازار، ضروری است. البته این فقط یکی از بسیار مسائلی است که درباره‌ی زندگی و آثار این هنرمند وجود دارد. شغل وی به عنوان پرستار بچه – که صراحتاً شغلی مرتبط با جنسیت هم است- خود فرصتی در اختیارش قرار داد برای گرفتن بسیاری از عکس‌هایش. ولی این ریسک هم وجود دارد که همین شغل به شکل برچسبی به روی او چسبانده شود.

پیشنهاد تماشا: مستند ویوین مایر؛ «چه کسی عکس‌های پرستار بچه را گرفته است؟»

«چه کسی عکس‌های پرستار بچه ها را گرفته است؟» عنوان مستندی است که بی بی سی در مورد وی ساخته است. اخبار رسانه‌ها نیز با نشان دادن افرادی که وی در کودکی معلم و پرستارشان بوده است از او تصویری مرتبط با مری پاپینز۳ ساخته‌اند. حال آنکه با نگاه به خودنگاره‌های متعددی که در آیینه‌ها و پنجره‌ها از خودش ثبت کرده، در حالات جدی و بی‌احساسش هیچ اثری از چیزی شبیه به مری پاپینز دیده نمی‌شود. با این حال به رقم اطلاعات اندکی که از این زن مرموز در دست است و با وجود نقاط ابهام فراوان در زندگی‌نامه‌اش، شهرت تازه بدست آمده‌ی او به عنوان عکاس صحنه‌های خیابانی، نیازمند یک داستان است، حکایتی که زندگی‌اش را با انبوه تولیداتش مرتبط سازد.

برای دسترسی به محتوای کامل روی دکمه زیر کلیک کنید.