این یادداشت گزیدهای است از مقالهی تأملبرانگیز و مهمِ فوریّت چهل ساله (تأملی بر عکاسی هنری ایران در چهار دههی پس از انقلاب ۱۳۵۷) به قلمِ مهران مهاجر که در حرفههنرمندِ هفتاد و یک (ویژهنامهی در میدانِ ۵۷ تا ۹۷) به طبع رسیده است. این مقاله به همراه مقالاتی دیگر از مهران مهاجر (تجدد ایرانی و عکاسی معاصر و عکاسی هنری در ایران پس از ۷۶ به ترتیب در فصلنامهی حرفههنرمندِ ۱۸ و ۴۰) گذشته و تاریخ و ریشهها را میکاود و در بارهی عکاسی هنری ایران به منزلهی جریانی با خصیصههای بازشناختنی سخن میگوید و میکوشد با توجه به زمینهی تحولات این چند دهه بر هستیِ زندهی عکاسی هنری تأکید کند. مقالهی فوریت چهل ساله تودرتو و چند لایه است که بر شعورِ توصیفی و تحلیلی تأکید میکند و به همین رو در آن مقولهبندی جریان عکاسی هنری ایران بر نقد و آسیبشناسی آن رجحان دارد.
برای دسترسی به محتوای کامل روی دکمه زیر کلیک کنید.
فرم و لیست دیدگاه
۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی وجود ندارد.