ایمان افسریان: تحلیل‌تان از تحولات، تغییرات، چرخش‌ها و واکنش‌های میدان تجسمی، در این چند ماه اخیر، چگونه است؟

محمودرضا بهمن‌پور: در ابتدا بگویم که از نظر من بزرگترین و موفق‌ترین جنبش اجتماعی چهل‌ساله‌ی پس از انقلاب ۵۷، جنبش زن، زندگی، آزادی است؛ که اتفاقاً به نتیجه هم رسیده است. علی‌رغم اینکه حاکمیت همه‌ی تلاشش را می‌کند تا آن را سرکوب کند و نادیده بگیرد؛ و با شیوه‌های رعب و وحشت سعی دارد این قصه را پایان دهد. طبیعتاً در برابر چنین عظمت قابل احترامی، جریان هنر هم نسبتی را با آن برقرار کرده است. جریان هنر به یک معنا چند لایه و چندگانه‌ست. میدان تجسمی که میدانی واحد نیست و جنبه‌های متکثری دارد. باید هر کدام از آن‎‌ها را در نظام تعریفی خودشان بررسی کرد.

برای دسترسی به محتوای کامل روی دکمه زیر کلیک کنید.