یک. دوگانهای کاذب
در پی رواج شکلی از تولید هنری از اواخر دههی هفتاد شمسی به این سو (و تا زمان ما) در ایران، که عجالتاَ با عنوان کلی و نه چندان دقیق «پستمدرنیسم» به آن اشاره میکنیم، در چند سال اخیر شاهد شکلگیری و رواج نسبیِ اشکالی از هنرِ ــ بهویژه نقاشی، طراحی، چاپ، و تا حدی مجسمهسازی ــ «بازنمایانه» هستیم که، چنانکه خواهم گفت، در کنار علتهای دیگر، از جمله در واکنش به رواج گستردهی هنرِ پستمدرنیستیِ پیشگفته و درآمیختگیِ آن با مد روز و فرصتطلبی و نوعی حس عدم واقعیت و اصالت، به وجود آمده است. به این ترتیب، نوعی موقعیت دوقطبی در صحنهی هنر ایران به وجود آمده که صرفاً حاکی از یک تمایز یا تقابل سبکی یا حتی «هنری» نیست، و بهواسطهی زمینههای شکلگیری خود طنینی اخلاقی، اجتماعی، و هویتی/حیثیتی یافته است.
برای دسترسی به محتوای کامل روی دکمه زیر کلیک کنید.
فرم و لیست دیدگاه
۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی وجود ندارد.