>> شماره 64

فهرست

حرفه: عکاس

001/ عکاسی مستند اجتماعی

002/ فاضل شیخ/کارلوس گُلُنِت/ فرید دبیرمقدم

006/ گزیده‌ای از آثار فاضل شیخ/ مترجم: محمدرضا ترک‌تتاری

018/ داستانی که روایت نشد/ گفت‌وگوی غزاله هدایت با نیوشا توکلیان

036/ میان‌کنشِ عکاسی مستند و هنری در تاریخ عکاسی/صیاد نبوی

048/ قصه‌ی شاهد ایرانی/ مهران مهاجر

 

حرفه: نقاش

055/ علی گلستانه

056/ شصت سال/ منا زهتابچی

066/ پانزده نکته درباره‌ی نقاشی‌های علی گلستانه/ مجید اخگر

074/ چشم، چشم باقی می‌ماند/ وحید حکیم

084/ رفتن، رسیدن و ایستادن/ ثمیلا امیرابراهیمی

092/ در عجب مانده‌ام/ آیدین آغداشلو

 

حرفه: هنرمند

093/ ژانرهای تصویری: «نقاشی تاریخی»، یا تصویر و تاریخ

094/ از «نقاشی‌ تاریخی» به تصویر و تاریخ/ مجید اخگر

109/ یادآوری ناگهانی: 18 اکتبر 1977/ رابرت استور/کتایون یوسفی

124/ نقاشی از تاریخ - نقاشی از تراژدی/ رابرت استور/کتایون یوسفی

138/ یادداشتی در باب مجموعه‌ی 18 اکتبر 1977 گرهارت ریشتر/ بنیامین بوکلو/ داوود کاظمی/

142/ فجایع شنبه‌شب‌ها: ردپا و ارجاع در کارهای اولیه‌ی اندی وارهول/ تامس کرو/ صالح نجفی

151/ زندگی ساده: پاستورالیسم و دوام آوردن مقوله‌ی ژانر در هنر معاصر/ تامس کرو/ صالح نجفی

 

نقد فصل

156/ انتخابات و چیزهای دیگر...

157/ فاصله‌ی دو عکس/ محمد رضایی‌راد

159/ در ستایش میان‌مایگی/ محمدرضا یگانه‌دوست

162/ آن‌جا که خطر هست.../ نیما پرژام

164/ نقدی بر نمایشگاه «یک گفت‌و‌گوی دیداری» / علیرضا رضایی‌اقدم

168/ نقدی بر نمایش طراحی‌های علی بهشتی/ علیرضا احمدی ساعی

 

وب‌نامه

171/ درباره‌ی نقاشی‌های داوود امدادیان/ علیرضا رضایی اقدم

171/ تن‌های خیابانی مارک کوهن و تنشِ راه رفتن در خیابان/ نسرین طالبی

173/ شصت سال هم‌آغوشی، خورشید و شوک شَدید/ آدرین سرل/ محمدرضا ترک‌تتاری

 

شهر

176/ رویدادی در سیاست فرهنگی یا موقعیتی خاص برای هنر/ خیزران اسماعیل‌زاده

180/ گزارش هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران/ بیژن غنچه‌پور

182/ وقت آن نیست با روندی کندتر حرکت کنیم؟/ گفت‌وگوی کوروش گلناری، خیزران اسماعیل‌زاده و مسلم خضری با سید مجتبی موسوی