51

فهرست

حرفه: عکاس

001/ عکاسی ایتالیا

002/ عکاسی‌ و ایتالیا/ ماریا آنتونلا پلیتزاری/ الهام شوشتری‌زاده

012/ میان دو دنیا/ ماریا آنتونلا پلیتزاری/ مریم رمضانخانی

024/ گفت‌و‌گو با گویدو گوییدی/ والنتینا ریبولی/ جمشید شاهپوری

032/ نامه‌ای به گویدو گوییدی/ محمدرضا میرزایی

034/ ایتالیایی‌ها در سرآغاز عکاسی ایران/ محمد‌رضا طهماسب‌پور

046/ عکاس‌های ایتالیایی تبار/ احسان براتی

حرفه: نقاش

051/ پنجره همسایه: «کیوریتر به مثابه مؤلف»

052/ یک و سه نمایشگاه/ علیرضا صحاف‌زاده

060/ شبح‌های خانه خیابان مَدیسن/ مهسا بیگلو

066/ دگرشکلی/ حسین ایالتی

071/ درس گفتارهایی دربارۀ حس/ میلاد رستمی

076/ گذشته‌ای پیش‌بینی‌ناپذیر/ شیما مودتی و مریم دُرمنی

083/ پنجره بسته:

084/ هنر و مفهوم/ محمد‌منصور هاشمی

093/ "شکل" به‌مثابه "مفهوم"/ کریم نصر

نقد فصل

100/ نقدی بر نمایشگاه علی گلستانه/ جواد مدرسی

103/ نقدی بر نمایشگاه حسین‌علی ذابحی/ وحید حکیم

106/ نقدی بر نمایشگاه باربد گلشیری/ مهران مهاجر

108/ نقدی بر نمایشگاه سیامک فیلی‌زاده/ مجید اخگر

111/ نقدی بر نمایشگاه احمد مرشدلو/ غزاله هدایت

113/ نقدی بر نمایشگاه ثمیلا امیرابراهیمی/ ایمان افسریان

116/ نقدی بر نمایشگاه ساسان ابری/ علیرضا احمدی‌ساعی

حرفه: هنرمند

119/ نقدِ نقد (2)

120/ نقد هنری تا چه اندازه یکدست است؟/ جیمز الکینز/ سید محمد آوینی

133/ نوشتن‌ دربارة هنرهای بصری: روايت‌‌های گالری هنری(1)/ ديويد كَريِر/ نغمه پزدان‌پناه‌

141/ نوشتن‌ دربارة هنرهای بصری: روايت‌‌های گالری هنری(2)/ ديويد كَريِر/ صالح‌ نجفی

150/ طرحی از نقد هنر: دیدن، خواندن یا مصرف کردن آثار؟/ مهدی نصراله‌زاده

161/ نقد هنر در زمانه ارزش‌های قیاس‌ناپذیر: به مناسبت سی‌امین سالگرد آرت‌فوروم/ تامس کرو/  ابوالفضل توکلی شاندیز

167/ بیانیه 117 نفر از اعضای جامعة هنرهای تجسمی

حرفه: مجموعه‌دار

171/ میرعبدالرضا دریابیگی، جمال بخش‌پور، لیلی متین‌دفتری، منوچهر معتبر، بهجت صدر/ جواد مجابی

حرفه: گالری‌دار

184/ کابوس، یادداشتی بر نمایشگاه علی زارع/ سحر صمدیان

186/ «جنگل هول»، یادداشتی بر نمایشگاه تورج خامنه‌زاده/ نجف شکری